,

Чому магазини переходять в інтернет?

Тренер з продажів та переговорів міжнародного класу Олег Шаргородський розповідає за чим майбутнє: інтернет-продажами чи такими звичними для нас магазинами?

Трохи статистики

Ринок інтернет-продажів в Україні невпинно зростає. За дослідженнями Morgan Stanley Research об’єм  інтернет-продажів у 2013 році становив 2,37 млрд. доларів а в 2016 вже 5,65 млрд. доларів.

Ріст абсолютно логічний. Інтернет дозволяє заощаджувати на складах, полицях, працівниках тощо. Відповідно і поріг входу в інтернет-торгівлю значно нижчий від офлайну. Достатньо зробити інтернет-магазин або лендінг-пейдж, навіть на конструкторі за копійки (від 0 до 500 грн.), налаштувати рекламу, витратити 100-200 доларів і вже маємо перших клієнтів. Залишилось знайти постачальника, який може із свого складу відіслати вашому клієнту продукт.

Інтернет дозволяє заощаджувати на складах, полицях, працівниках тощо. Відповідно і поріг входу в інтернет-торгівлю значно нижчий від офлайну.

Про недоліки

Якщо ви надумали зайнятись інтернет-торгівлею слід врахувати переваги і недоліки. Серед переваг – можливість показувати широкий асортимент, невеликі інвестиції. Дешевий спосіб потестувати ринкові гіпотези та велика географія продаж.

Із недоліків можна виділити – багато товарних груп такі, що клієнт хоче поторгати, поміряти тощо. Відповідно існує ризик повернення товару. І відповідно усі витрати по зворотній логістиці як правило лягають на вас.

“Халявних” продаж з мінімальним бюджетом на рекламу буде досягти вкрай важко.

Також не варто недооцінювати конкурентів. Зараз, як і в офлайн, так і в онлайн є значна конкуренція. З одного боку це добре – ви можете наслідувати успішних. З іншого боку потрібно розуміти – “халявних” продаж з мінімальним бюджетом на рекламу буде досягти вкрай важко.

Що ефективніше

Як показує тенденція – Amazon продає в десятки разів більше, ніж усі крупні торгові мережі в США разом взяті. Тут навіть немає про що казати. За інтернет-торгівлею майбутнє!

Боротьба за клієнта

Я б рекомендував окрім прямого трафіку, на інтернет-магазин робити багатокрокові дії.

Перший крок. Скеровувати трафік і давати щось безкоштовне для цільової аудиторії. Якусь інструкцію по вибору товарів вашого сегменту, наприклад. Або перелік застережень як не переплатити при покупці товару. Тобто давайте користь безкоштовно в обмін на імейл, телефон та ім’я.

Крок другий. Вибудовуйте серію листів через сервіси, наприклад GetResponse, які будуть автоматично приходити потенційному клієнту. Напишіть 5-8 листів заздалегідь.

Третій крок. Листами та прямим контактом спробуйте продати щось дуже дешеве. Привчіть клієнта витрачати у вас гроші, навіть малі.

ID:106160588

Четвертий крок. Надайте відмінний сервіс і покажіть що з вами надійно!

П’ятий крок. Продавайте основні товари, які мають високу маржинальність.(маржинальність – це дохід, який отримує фірма при продажі останньої додаткової одиниці продукції.-ред.).

Також рекомендую в інтернет-магазині впровадити сторінку продажів чогось дуже дешевого. Сторінка “випливатиме” після того, як клієнт зробив замовлення, або заповнив форму зворотнього зв’язку. Таким чином ви збільшите середній чек.

Олег Шаргородський, підприємець, засновник груп компаній «YELLOW: вебстудія», «CRM інтегратор», «Маркетинговий консалтинг». Тренер з продажів та переговорів міжнародного класу.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь


Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *