Правильне делегування: принцип ефективного управління командою

24-26 травня у Буковелі , в рамках ініціативи EU4Business за підтримки ЄБРР, для власників та керівників бізнесу відбувся бізнес-курс «People management: ефективне управління сучасною командою». Захід організував Центр підтримки бізнесу м.Івано-Франківськ, оснований на базі Клубу Ділових Людей.

Головна мета курсу – навчити роботодавців бути справжніми лідерами для своєї команди та досягти з нею поставлених цілей. Адже будь-яка найпрофесійніша команда складається з людей із різними психотипами та темпераментами, члени якої можуть відрізнятися за віком, стилем мислення та баченням, а подібні навчання є вдалою платформою для налагодження діалогу, озвучення побажань та поліпшення навиків комунікації і співпраці керівників та підлеглих.

Впродовж трьох днів учасники навчання разом із експертом з управління персоналом та побудови ефективних команд Михайлом Притулою розглянули наступні питання: як правильно делегувати, як утримувати найкращих співробітників, як створити найкращу команду,  як контролювати і при цьому не демотивувати працівника та чому потрібно стимулювати бізнес-нетворкінг і самоосвіту власних працівників.

Команда працівників у бізнесі подібна до сім’ї: всі працюють тісно, добре один одного знають, і, найголовніше, зазвичай, всі роблять все і відповідальність кожного «розмивається». Це природній стан, і він має свої суттєві переваги, які роблять бізнес життєздатним. Однак, не завжди так є насправді.

Михайло Притула зазначає, що основні проблеми у менеджменті – це відсутність довіри та сумніви у здібностях працівника приймати правильні рішення. А через такі обставини керівник не може розробити у команді правильне делегування. І тоді, що дуже часто відбувається, керівник робить все сам.

“Одним з основних принципів побудови успішної команди є правильне делегування. Якщо я делегую, це не означає, що я маю за кожним кроком цієї особи слідкувати, бо це тоді недовіра. Особа думає, що ми перевіряємо і чекаємо, на якому кроці вона спіткнеться, щоб її за це посварити. Потрібно делегувати і лише робити «контрольні перевірки» на якихось обговореннях або за домовленістю з цією особою.”

Бізнес-тренер Михайло Притула виділяє такі основні плюси правильного делегування:

  • зниження стресу для керівника і працівника;
  • покращення роботи тайм-менеджменту;
  • підвищення довіри;
  • ріст професійних якостей працівника;
  • ріст командної роботи та продуктивності.

Ще одним принципом ефективного управління є мала команда. Щоб її створити, потрібно звертати увагу на такі пункти: чи може працівник бути командним гравцем, чи не боїться він сперечатися, чи працівник достатньо відкритий та чи довіряє він Вам, як керівнику.

“Команда не повинна бути такою, щоб її не можна було нагодувати двома піцами. Успішне управління – це маленькі команди, де кожен має свою відведену роль”

Що ж стосується питання створення найкращої команди, то Михайло Притула стверджує, що варто не тільки наймати найкращих працівників, а й вчитися їх утримувати. І, як виявляється, зарплата – це не завжди основна причина звільнення. Сучасний працівник прагне не тільки добре заробляти, але й розвиватися, тому керівникам та власникам бізнесу потрібно звертати увагу на мотивацію та саморозвиток співробітників. На думку експерта, людина – це енергія. Тому для роботодавців важливо усвідомити: як ви поставитеся до працівників, таке ж відношення вони будуть мати і до Вас.Синергія та комунікації є ключовими факторами  успіху не тільки команди, а компанії загалом. А перед тим, як подумати про компенсаційний пакет, – варто відповісти на запитання: кого ми хочемо привабити та залучити до своєї компанії? 

“Є дуже багато причин, чому працівник вирішує піти із компанії. Але ми не можемо зупинити звільнення співробітника, якщо у нас немає плану як його утримати. І тут важливо звертати увагу не тільки на зарплату, а й на те, що мотивує людину.”

Також під час бізнес-курсу експерт поділився трьома основними принципами щодо мотивації працівників. Михайло Притула зазначає, щоб у підлеглого була достатня мотивація, він має:

  • відчуття причетності до чогось важливого;
  • відчуття самостійності;
  • забезпечувати розвиток та виклики.

Учасники бізнес-курсу «People management: ефективне управління сучасною командою» мали змогу отримати не тільки теоретичні, але й практичні навики. Під час ознайомлення з кожним принципом ефективного управління командою Михайло Притула проводив тематичні ігри та психологічні тести.

Також впродовж 2018 року, в рамках ініціативи EU4Busness за підтримки ЄБРР, Центром підтримки бізнесу буде проведено ще 6 бізнес-курсів на такі теми:

  1. Бізнес-курс «Управління консалтинговим бізнесом» Володимир Чернявський. 6-8 червня 2018.
  2. «Переговори у продажах. Продуктивний нетворкінг» Давтян Ваче. 6-8 вересня 2018.
  3. «Побудова системних продажів бізнесу» Піщак Олесь. 27-29 вересня 2018.
  4. «Надихаюче лідерство» Заднепровська Алла. 18-20 жовтня 2018.
  5. «Управління змінами у бізнесі» Павелко Володимир. 15-17 листопада 2018.
  6. «Проект менеджмент у бізнесі» Файзулліна Ельвіра. 6-8 грудня 2018.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь


Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *