,

ІДЕЯ БІЗНЕСУ: ДОМАШНЯ ПИВОВАРНЯ

З Ігорем Сороцінським ми познайомилися на програмі MBS у Громадській Школі Бізнесу. Знаєте, бувають різні власники – хтось переймається долею власної компанії, в когось з бізнесом виключно фінансового-вигідні стосунки, а от у нашого сьогоднішнього героя – велика любов до власної компанії. Коли він тільки починає розповіді про свою домашню пивоварню, ми по-доброму заздримо підприємцеві, якому вдалося віднайти справу життя…

ІСТОРІЯ

Спочатку у мене були фінансові цілі – вдало вкласти наявні кошти і примножити статки. Також було бажання робити щось оригінальне, не таке, як всі. Багато хто займається перепродажем продукції, багато хто копіює тих, хто вже досягнув успіху. А ми почали шукати щось нове.

До цього я займався виробництвом меблів, але в наших краях (Вінницька область) виготовляти меблі вміють ледь не в кожному будинку. Ми ж хотіли робити щось оригінальне, ексклюзивне. От пиво мало хто вміє варити…

Згодом ця ідея все більше мене захоплювала. Куди не подивись, скрізь консерванти та хімія. Люди забули справжній смак продуктів харчування, напоїв, пива в тому числі. Тільки останні роки спостерігаємо тренд виготовлення натуральної продукції.

Десь протягом року я аналізував ринок. Їздив по різних містах, знайшов людей, які також починали варити пиво в домашніх умовах. Я скуштував різні сорти такого пива. Воно істотно відрізнялось від «магазинного».

Ми прораховували, роздивлялись різні варіанти, як краще втілити ідею. І врешті у травні цього року випустили наше перше пиво.

ОРГАНІЗАЦІЯ БІЗНЕСУ

Зараз я варю пиво самостійно. Також взяв людину, яку навчаю. Наразі я сам – і директор, і виробник, і працівник.

Крафтове – домашнє пиво. Його можна варити в домашніх умовах: як три літри, так і тридцять, так і триста. Різниця лише в об’ємах ємностей. А технологічний процес однаковий.

На початку заснування пивоварні ми варили лише класичне світле і темне пиво. Знайшли партнерів по духу і почали варити справжні стилізовані сорти. Коли зрозуміли, що в нас виходить непоганий продукт, яке подобається людям, перешли на більші обороти.

Ми збудували спеціальне приміщення. На першому поверсі в нас пивоварня, на другому будуть офіси і гостьові, приймальні зали.

РИНОК

Українські пивовари об’єднуються в спілку. Ми їздимо один до одного в гості, пригощаємо, проводимо презентації по місту, обговорюємо плани на майбутнє, можливу співпрацю.

Серйозних пивоварів, на мій погляд, в Україні досить багато. Ми стараємось переймати їхній досвід, їздимо на фестивалі. Дрібніших виробників більше, але вони бояться виходити на зв’язок, бояться про себе заявляти. Справа в тому, що у січні 2016 року було прийнято закон, що ускладнює процес отримання ліцензії, потрібних документів для вироблення пива.

В Україні домашнє пивоваріння тільки починає розвиватися. У той час, як в країнах Західної Європи – Німеччині, Шотландії, Бельгії, виробництво крафтового пива поставлено на досить високий рівень.

ТЕХНОЛОГІЯ

З давніх часів зерно використовували не лише для виготовлення борошна. Його також замочували у воді – і отримували квас та пиво. Це напої, в яких за основу береться вода і солод (триденне пророщене зерно).

Пророщують зерна для того, аби вивільнити з нього цукор в рідину. Потім додають спеції, хміль. Ще пізніше почали додавати дріжджі. Дріжджі прискорюють процес бродіння. Пиво має бродити впродовж місяця, за допомогою дріжджів після бродіння можна отримати більш виразний, насичений смак. А всі цукри перетворюються на спиртову масу, зникають неприємні надлишки.

Виробництво має бути стерильним. Якщо якась бактерія потрапляє в контакт з дріжджами, пиво автоматично заражається і може скиснути.

Пиво бродить при кімнатній температурі 18 градусів.

Після первинного бродіння слідує бродіння вторинне. Воно може проходити і в кезі, і в пляшці – будь-якої форми, будь-якого фасону. Чимось цей процес нагадує мені домашню консервацію. Господарки спочатку все миють, стерилізують, варять по кілька годин. А після того – все поміщають в банки, герметично запаковують.

Ми розливаємо наше пиво і в пляшки, і в кегу. Пляшка в нас об’ємом 0, 33 л. Такими користуються багато крафтовиків. Домашнє пиво ситне, густе, його багато не вип’єш. Відповідно, немає сенсу розливати його у велику тару. На відміну від традиційного пива, домашнє на порядок дорожче – відсотків на 50. А може бути і на 100.

Ми користуємося закордонною сировиною – німецький, французький, чеський, американський солод. Так само хміль. Закордоном до виробництва ставляться дуже педантично, відповідально. Зерно перед пророщенням має бути ретельно очищене, відповідати технологічним характеристикам. Має бути конкретний вміст білка, цукрози тощо. Є строгі критерії, до яких в Україні, на жаль, ставляться поверхнево.

Якщо ми купуємо німецький солод, ми впевнені, що він відповідає прописаним характеристикам. І в результаті отримаємо той смак пива, який хочемо відчути.

Стилів пива є 23, в кожному є підгрупи. Кожен стиль має свій оригінальний смак. Хтось любить гіркі сорти, хтось – солодкі, світлі чи темні. Комусь до смаку пшеничне пиво, іншим – ячмінне.

До нового року готуємо новий сорт – American Amber Ale – міцний ель. Як у сенсі вмісту спирту – до 6 градусів, так і в сенсі гіркоти. Гіркота для когось може бути нестерпною, а для когось – дуже навіть прийнятною. Готуємо також – різдвяний сорт: зі спеціями – корицею, духмяним перцем. Це буде зігріваюче темне пиво. Пробуватимемо також запустити «молочний сорт» – темне на вигляд пиво,з ніжним м’яким смаком.

ПОЗИЦІЯ ВЛАСНИКА

Їздити по чужих країнах в пошуках кращої долі – не варіант. Адже в Україні є можливості для розвитку власної справи. Мені бракувало знань, як це робити. І я розпочав бізнес-навчання.

Я прийшов у Громадську Школу Бізнесу, на програму Make Business Successfull – аби впорядкувати свій час, навчитися правильно його розподіляти. Аби робота приносила користь і задоволення. Хочу віднайти баланс між роботою і особистим життям.

Місія мого бізнесу – привити українцям культуру споживання натурального домашнього пива. Навчити цінувати справжній смак цього напою.

Через 10 років я хотів би запустити всеукраїнську мережу закладів ресторанного типу. Де буде авторська карта пива. Я готовий продавати не лише пиво власного виробництва, відкритий до співпраці з іншими пивоварами. Хочу в усіх обласних центрах мати хоча би по одній пивоварні. І мати власні точки реалізації.

Що може посприяти розвитку крафтового пивоваріння в Україні? Повага і прийняття відповідального ставлення до виробництва тих людей, які вже зараз реалізують такі проекти. Сприяння державою на рівні законодавства. І звісно, як і в будь якій сфері, співпраця і взаємодопомога. Кожен має дбати не лише про власну вигоду, власний успіх, але й про користь, яку можна принести іншим людям. Тоді наше суспільство буде готове до якісних змін.

Автор: Ольга Філіпова

 

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь

No apps configured. Please contact your administrator.

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *