,

Ідея для бізнесу ВИРОБНИЦТВО ПІЦИ. Частина 3

У попередніх випусках «Ділового слова» (№31 і №32) ми аналізували, що потрібно для відкриття піцерії, покроковий технологічний процес виготовлення піци і яке обладнання для того потрібно, рецептури, технологічні карти, собівартість піци…

Сьогодні поговоримо про модель бізнесу по доставці піци, організацію, рекомендації, капіталовкладення, витрати, прибутки, окупність.

МОДЕЛЬ БІЗНЕСУ: ДОСТАВКА ПІЦИ

Передбачає виробництво піци, приймання замовлень від клієнтів по телефону і доставку.

Переваги такої моделі:

  • почати бізнес набагато простіше, ніж одразу відкрити повноцінну піцерію з залом для відвідувачів;
  • доставка піци потребує менше капіталовкладень (не треба винаймати велике приміщення, робити там ремонт, купувати меблі для відвідувачів, робити зовнішню рекламу приміщення тощо);
  • щомісячні витрати менші (менший фонд заробітної плати, менша площа і, відповідно, вартість комунальних послуг й орендної плати);
  • відпрацювавши модель доставки піци, можна відкрити повноцінний піца-ресторан.

ПРИКЛАД SWOT-АНАЛІЗУ БІЗНЕС-ІДЕЇ

КОНКУРЕНЦІЯ

Ще перед запуском необхідно оцінити конкурентів. Ними є всі заклади, де готують і доставляють піцу: спеціалізовані піцерії, ресторани і просто компанії по доставці. Досить зручним для оцінки конкуренції є SWOT-аналіз.

Коли проаналізуєте себе й конкурентів, можна знайти ті моменти, над якими варто попрацювати і яким слід приділити більше уваги. Однією з переваг вашої піцерії має бути швидкість доставки, репутація, а в подальшому й відоме ім’я.

Ваша піца має бути доставлена до клієнта якомога швидше, бути завжди теплою, смачною і якісною. Якщо ви будете готувати погано або зволікати з доставкою, клієнт у вас більше не замовить і відрадить від цього своїх знайомих. Тому ретельно стежте за якістю інгредієнтів і технологією приготування піци, економити на цьому не можна.

РЕЄСТРАЦІЯ

Для юридичного відкриття підприємства такого формату достатньо зареєструвати ФОП 2 групи на єдиному податку або на загальній системі.

ПРИМІЩЕННЯ

Для організації виробничого цеху достатньо приміщення площею 20-30 кв.м. Цієї площі достатньо для розташування обладнання і організації технологічного процесу виготовлення піци. Приміщення повинно відповідати нормам пожежної безпеки і санітарним нормам.

Необхідна напруга в мережі 380 В, достатній запас потужності (по загальній потужності вашого обладнання з запасом), водопостачання і водовідведення. Можливо, необхідним буде косметичний ремонт. Вигідніше орендувати кухні кафе або їдалень – там вже є всі необхідні комунікації, системи вентиляції. Важливо, щоб до вашого цеху могли легко під’їхати машини.

НЕОБХІДНИЙ ПЕРСОНАЛ

  1. Кухар
  2. Закупівельник продуктів (на старті бізнесу обов’язками закупівельника може займатися власник)
  3. Два кур’єри
  4. Оператор на телефоні

Помилка багатьох початківців бізнесменів – спроба зробити все самому. Точно розрахуйте, яку роботу і за який термін ви зможете виконати самі, що ви можете довірити співробітникам і кому саме, інакше можете нічого не встигнути. Оптимальний варіант – самому закуповувати сировину і відповідати на частину дзвінків, а решта обов’язків делегувати співробітникам.

МЕНЮ

Окрім піци, варто додати до меню напої та салати.

САЙТ

У наш час існування доставки піци складно уявити без хорошого сайту. Створіть свій сайт. Вкажіть всю інформацію про товар, його інгредієнти, цікаві статті, історію вашої компанії і все, що може бути цікаво клієнту. Не забудьте найважливіше – кнопку «замовити». Клієнт повинен мати можливість миттєво купити піцу прямо на сайті, замовити зворотний дзвінок або самостійно зателефонувати за вказаним телефоном.

Розробіть мобільний додаток. Його мета – швидка купівля піци і оповіщення про новини та спеціальні пропозиції вашої компанії. Добре працюють також онлайн-чати консультантів на сайті.

РЕКЛАМА

Назва вашої піцерії має добре запам’ятовуватися. Придумайте яскравий логотип і запатентуйте разом із назвою. Клієнт повинен бачити їх якомога частіше: на листівках, на мопедах кур’єрів, у соціальних мережах тощо.

ШВИДКА ДОСТАВКА

Питання швидкості доставки – одне з найважливіших у такому бізнесі. Подбайте про питання логістики, закупіть кілька недорогих мопедів або запрошуйте на роботу кур’єрів на власних транспортних засобах. Бізнес варто починати з доставки по одному району міста, поступово розширюючи географію. Якщо ви працюєте у спальному районі, передмісті або маленькому містечку – основна частина доставки буде здійснюватися на авто або мопедах. У центрі мегаполісу краще доставляти піцу пішим кур’єром. Доставка піци має здійснюватись у межах години від часу замовлення.

КАПІТАЛОВКЛАДЕННЯ

Гроші при відкритті піцерії на винос доведеться витрачати в основному на обладнання, сайт, засоби пересування кур’єрів, рекламу. Прошу зауважити, що ми «відкриваємо» не економ-доставку піци з домашньої кухні, а цілком професійний цех з виробництва з усім необхідним обладнанням, повністю автоматизуємо технологічний процес виготовлення, мінімізуємо ручну працю, і «будемо мати» своїх кур’єрів на брендованих мопедах, вдягнених в гарний спецодяг з логотипом нашого бренду, сайт для замовлень та рекламну підтримку.

КАПІТАЛЬНІ ВИТРАТИ

page_30
page_31
page_32
page_33

Далі розрахуємо щомісячні витрати нашого підприємства.

За день реально доставляти 40 піц, тобто 2 кур’єри по 20 піц кожен. При продажу 40 піц на день, виручка від реалізації на місяць складає:

40х100 грн х 30 дн=120 000 грн

Прибуток на місяць складає:

П=120 000 – 84 524=35 478 грн

Це грубий і дуже приблизний розрахунок – дохід може бути більше або менше. Ви напевно будете доставляти клієнтам й інші види їжі та напої, які збільшать прибуток.

Розрахуємо термін окупності інвестицій:

Т==≈ 5 місяців

Термін окупності складає всього 5 місяців. А далі можна добре заробляти на такому бізнесі.

При правильній організації бізнесу доставки протягом року з моменту відкриття можна продавати по 70-100 піц в день. Однак без масованої рекламної підтримки про такий обсяг продажів можна навіть не мріяти. Найефективніше – просувати послуги в Інтернеті. Цікава також локальна реклама (якщо доставка орієнтована на конкретний район міста) – роздача флаєрів, розвішування оголошень тощо.

Запустіть групу в соціальних мережах. Публікуйте будь-яку цікаву інформацію про вашу компанію та акції, що відбуваються. Розклейте буклети з меню в під’їздах. Розробіть систему знижок. Наприклад, нехай передплатники групи в соцмережі отримують 5% знижку або 10% знижку за повторне замовлення протягом 2 тижнів тощо. Запустіть «сарафанне радіо». Багато компаній оцінюють його як кращий спосіб реклами. Нехай хтось із ваших знайомих в бесіді зі своїми друзями розповість, яку смачну піцу пробував.

Ваше завдання – готувати дійсно смачну піцу і тримати марку, інакше миттєво втратите довіру. Бізнес по доставці піци досить простий в організації. Він має свої особливості і складнощі. Якщо коротко, щоб їх подолати – потрібні терпіння та кмітливість. Тоді ви отримаєте прибуткове і високоприбуткове підприємство з безмежною можливістю розширення, зростання і відкриття нових філій. Багато компаній з доставки піци починали з маленьких пекарень, звідки власник розвозив піцу самостійно.

Бажаємо вдалого старту!

Автор: Марія Соболь

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь

No apps configured. Please contact your administrator.

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *