, ,

Криза і бізнес: як пережити період турбулентності

Бізнес із блискавичною швидкістю реагує на зміни у країні. На переміни у діловому середовищі впливає не лише політика та економіка. А навіть зміни клімату. Попри це, малий та середній бізнес залишаються значним джерелом доходу  до держбюджету. Відзначимо, що мале підприємництво – лідер по створенню нових робочих місць.

Та навіть це не страхує підприємців від кризи. Нижче детальніше розглянемо причини виникнення кризи у малому та середньому бізнесі. А також проаналізуємо елементи антикризового менеджменту, які допоможуть з найменшими втратами подолати кризу.

ПРИЧИНИ

Знецінення валюти зменшує купівельну спроможність клієнтів. А, відтак, і відображається на доходах підприємства. Особливо на фірмах малого бізнесу. Дані опитування, яке провела програма USAID “ЛЕВ(Лідерство а економічному врядуванні) показали, що у  2016 році керівники та власники малого та середнього бізнесу виділили такі причини, які не дають на повну розвиватись їхньому бізнесу:
– низький попит;
– високі податки;
– інфляція;
– війна на Сході;
– складне адміністрування податків;
– корупція;
– зміни економічного законодавства;
– регуляторний тиск;
– недоступність кредитів;
– брак оборотного капіталу, конкуренція.

Всі ці чинники не просто стають перепонами для успішного ведення бізнесу. Для окремих підприємців – це причини кризи у бізнесі. Тому важливо не лише знати проблемі моменти, а діяти на випередження. Тобто, виявляти кризу на ранніх стадіях. В іншому випадку, загострення на підприємстві несе загрозу його існуванню та капіталу.

Важливо не лише знати проблемі моменти, а діяти на випередження. Тобто, виявляти кризу на ранніх стадіях.

ВИДИ КРИЗИ

Усі кризи різні. Вони неоднакові не тільки за причинами і наслідками, але й за самою своєю суттю. Це зумовлено тим, що ширша кваліфікація  розширює перелік методів управляння кризою. Якщо є типологія і розуміння характеру кризи, з’являються можливості зниження її гостроти, скорочення часу і забезпечення безболісності протікання. До прикладу, криза збуту – це локальна криза, яка впливає на підсистему збуту. Неможливість навіть малого підприємства застосовувати нову техніку і технологію, теж може стати однією з причин кризи.

Але якщо питання технічного забезпечення вирішити простіше, то пошук кваліфікованих працівників може стати більшою проблемою. Особливо, коли компанія втрачає кваліфікованого керівника, який має репутацію лідера у колективі. Така незначна кадрова зміна може тягнути за собою низку інших проблем: погіршення якості управління та зміна «здорового» клімату у колективі.

Неможливість навіть малого підприємства застосовувати нову техніку і технологію, теж може стати однією з причин кризи.

Ще один вид кризи – це неплатоспроможність. Підприємство не в стані оплачувати рахунки, заробітну платню. Невчасне вирішення цієї проблеми – веде до фінансового краху, скороченню штату.


АНТИКРИЗОВИЙ МЕНЕДЖМЕНТ

Саме він покликаний оздоровити підприємство у соціальній, фінансовій та навіть господарській сферах. Такий менеджмент створює умови для виходу із кризи. Елементи цього прийому допоможуть пережити кризовий період із найменшими втратами.

1.Скорочення витрат –  допомагає стабілізувати фінансове становище. Не виключено, що доведеться  знизити витрати.

2.Горизонтальна й вертикальна інтеграція. Горизонтальна інтеграція передбачає пошук можливостей здійснення закупівель разом із іншим покупцем. Збільшення обсягів закупівлі дозволить отримати знижки. Вертикальна інтеграція передбачає більш тісну роботу з ключовими постачальниками сировини й матеріалів, а також проведення моніторингу цін на сировину.

3. Аналіз можливостей передачі на аутсорсинг дорогих процесів. Слід виділити, що вигідно робити самостійно і що дешевше закуповувати в інших виробників.

4. Жорсткість контролю всіх видів альтернативних витрат. Використання платного інтернету в особистих цілях, телефонні дзвінки по міжміському зв’язку, використання оргтехніки – це ще не всі витрати, яких можна уникнути.

5. Перегляд організаційної структури на предмет виключення зайвих рівнів управління.

6. Оптимізація технологічних процесів та оподаткування.

7. Жорсткість кадрової політики.

У боротьбі з загрозою банкрутства підприємство має розраховувати виключно на внутрішні фінансові можливості.

 

Криза у бізнесі – явище негативне. Проте навіть цей період турбулентності можна використати з користю для справи. Чимало відомих копаній були засновані саме у несприйнятливий період.  На ринку з’являються нові професійні кадри. Знижується конкуренція та відкриваються нові ніші для підприємництва

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь

No apps configured. Please contact your administrator.

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *