Малий бізнес – великі цілі

Людмила Богуш-Данд – бізнес-тренер, експерт міжнародного класу з питань досягнення цілей, ділиться досвідом та розповідає як зробити бізнес успішним.

Закони великих компаній

Колись мені довелося почути фразу: проблема маленьких компаній в тому, що вони вважають себе маленьким. Почувши цю фразу, я зловила себе на думці, що це стосується і мене: я справді думала, що для моєї маленької компанії, що налічувала не більше 15-ти людей включно зі мною, не підходять усі «штучки»» та правила, які діють у великих компаніях і корпораціях. Сьогодні думаю, як же добре,  що мені пощастило почути цю фразу на початку свого шляху.

Не бійтесь великих кроків

Коли компанія маленька, вона більше повинна «жити» за законами великих компаній, які уже пройшли дорогу зростання і набитих гуль. За таких умов, ви одразу налаштовуєте себе на те, що компанія колись теж стане великою. Не відкладайте залучення професійного менеджменту, маркетингу, адміністрування. І узагалі,  професійного підходу до своєї роботи  не відкладайте на потім, на той момент, коли вже станете «великою» компанією.

Впроваджуйте все із самого початку, щоб не ламати звички і не проходити через важкий процес перебудови вашого бізнесу. Повірте мені, як професійному тренеру – легше привчити, ніж переучити.

Ставте цілі

Які цілі ви ставите перед собою? Заробити гроші? Сумнівно, що  під час співбесіди хтось із претендентів дійсно спокуситься на таку ціль – зробити вас багатими. Може, спочатку це і виглядатиме як така згода. Але насправді люди такі цілі не підтримують.

Окрім того, будьмо відвертими –  це не може бути метою. Це більше суть бізнесу. Це як із літом: за замовчуванням завжди тепла погода. Таке ж і з бізнесом: за замовчуванням – заробіток грошей.  Якщо бізнес грошей не заробляє, а роздає – це благодійний фонд.

Але в будь-якої компанії є ціль – куди вона йде. Також є місія – навіщо ця компанія взагалі потрібна, щоб її підтримували і допомагали їй розвиватися.

Мету, ціль для компанії створює її власник чи засновник. Він найкраще розуміє навіщо світу  ця послуга чи товар, який компанія надає. І для власника майбутнє бізнесу – це фактично його майбутнє.

Готуйте послідовника

Саме тому більшість власників малого бізнесу довго не наважуються  ставити на пост виконавчого директора когось нового.

І даремно! Бізнес сильний тоді, коли він розвивається.

Якщо власник постійно виконує функцію директора, шансів на розвиток залишається дуже мало – просто йому не вистачає часу цим займатися.

Адже директора потрібно ще на пост призначити. Тому наступним завданням власника малого бізнесу – одразу приглядатись, хто із потенційних співробітників може стати директором. Те, що директором маленької компанії краще ставити людину «внутрішнього» – це давно доведений факт. Бо вам потрібна людина, яка лояльна до компанії та знає її із середини.  І для інших працівників це буде хорошою демонстрацією і мотивацією працювати краще.

Кого обирати в потенційні директори? Придивляйтесь до людей, які працюють у виробничій частині бізнесу, не в адміністративній. Вам потрібна людина, яка знає компанію з середини. Менеджменту навчити можна.

А як лояльність виховати?

Для того, щоб навчити менеджменту, не лінуйтесь вести записи: що ви робите, як ви робите, з ким і як розмовляєте, до кого і які підходи використовуєте? Це називається описом бізнес-процесів. Поки компанія маленька, пишіть це самі, щоб потім не платити великі гроші консультантам.

Не маєте на це часу? Тоді придивіться до своїх цілей. Варті вони того, щоб ви сьогодні зробили трішки більше для майбутнього? Щоб знайти час, вам потрібне планування вашої роботи. Скільки б мені не скаржилися люди на брак часу, але кожного разу, коли ми починаємо в цій ситуації розбиратися глибше, завжди з’ясовується, що вільного часу  достатньо. Якщо немає правильного планування – немає обліку. А там, де немає обліку – там немає контролю. А там, де немає контролю – там немає порядку, успіху і майбутнього.

Підсумок

  • Визначіть мету вашого бізнесу і його цілі.
  • Дивіться у майбутнє і одразу готуйте людей для високих посад.
  • Описуйте бізнес-процеси.
  • Плануйте час із урахуванням усіх завдань, включно з особистими.
  • Дивіться на свою компанію як на велику, потужну, яка просто ще зростає.

Людмила Богуш-Данд, голова тренінгової компанії  BogushTime

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь


Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *