Нерухомість для бізнесу. Як обрати правильно?

Приміщення, де розташований ваш бізнес, не менш важливе ніж інвестиції та персонал. Як з-поміж сотень пропозицій обрати найкращу та убезпечити себе, радять експерти Тетяна Кордіяка та Тарас Бачинський, які 12 липня читатимуть семінар про нерухомість для бізнесу.

ПРО РИЗИКИ

Купівля комерційних приміщень на первинному ринку завжди несе в собі певну кількість ризиків, оскільки об’єкт нерухомості ще не створений на момент укладення договору. Хтось купує приміщення в новобудові для облаштування в майбутньому офісного приміщення чи ведення іншої підприємницької діяльності, хтось розглядає таку купівлю як інвестування в нерухомість.

У будь-якому випадку потрібно звернути увагу на схему продажу, яка використовується забудовником, положення договору, особливо щодо порядку розрахунків та відповідальності, розірвання договору і повернення коштів, характеристик приміщення. Також варто перевірити дозвільні документи на ведення будівництва, інформацію про компанію забудовника (судові рішення, попередні об’єкти тощо).

Слід вимагати в забудовника експертний звіт проектної документації, дозвіл на виконання будівельних робіт.

ПРО ДОКУМЕНТИ

Почати ознайомлення слід з правовстановлюючих документів на земельну ділянку, а також  містобудівних умов та обмежень її забудови. Це дасть змогу з’ясувати цільове призначення земельної ділянки, правомірність її використання для будівництва новобудови, основні дозволені техніко-економічні показники будівництва. Слід вимагати в забудовника експертний звіт проектної документації, дозвіл на виконання будівельних робіт та технічні умови на підключення інженерних комунікацій. Це основний пакет документів, що має бути проаналізований в кожному випадку придбання приміщень у новобудові.

Потрібно звернути увагу на схему продажу, яка використовується забудовником, положення договору, особливо щодо порядку розрахунків та відповідальності, розірвання договору і повернення коштів.

Якщо з вами укладає договір не компанія-власник чи орендар земельної ділянки, додатково потрібно вимагати договір організації будівництва.

ПРО ЮРИДИЧНІ АСПЕКТИ

Перед укладенням договору оренди варто звернути увагу на вашого орендодавця. Звісно, якщо орендуватиметься невелике приміщення, де власником є фізична особа, інформації може бути небагато.

Інша ситуація з офісними центрами чи великими складськими приміщеннями, де власниками часто є юридичні особи. Слід перевірити наявність судових справ щодо вашого орендодавця, його право власності на приміщення, існування інших договорів оренди, зібрати неофіційну інформацію про орендодавця.

 

У договорі найважливішими є положення щодо можливості й підстав його розірвання, моменту передачі приміщення та порядку доступу орендаря до нього, усунення пошкоджень приміщення орендарем та відшкодування здійснених покращень орендареві, оплати комунальних послуг та експлуатаційних витрат.

Часто орендодавці надають свій проект договору оренди або ж договір агенції нерухомості, тому орендареві слід запропонувати свої правки до такого договору.

ПРО ЗЛОВЖИВАННЯ

Зменшити ризик зловживань з боку орендодавця допоможе правильно складений договір оренди. Серед найпоширеніших проблем з орендодавцями: їхня можливість розірвання договору у будь-який момент без відшкодування вже фактично оплаченої орендної плати (якщо це є в договорі), блокування орендареві доступу до його майна, вимагання відшкодування пошкоджень, існуючих до укладення договору оренди, відмова відшкодувати здійснені орендарем поліпшення  у разі дострокового розірвання договору тощо.

Зменшити ризик зловживань з боку орендодавця допоможе правильно складений договір оренди.

ПРО ВТОРИННИЙ РИНОК

Придбання комерційних приміщень на вторинному ринку вимагає не тільки перевірки документів, що посвідчують право власності, а й проведення аналізу інших аспектів. Якщо це окремо стояче приміщення, потрібно з’ясувати в чиєму користуванні перебуває земельна ділянка, чи зможете ви укласти договір оренди на ваше ім’я з врахуванням планованого виду діяльності. Потрібно перевірити «історію» комерційного приміщення: останні відчуження, незаконні реконструкції. Також важливим є аналіз інформації про власника: судові рішення, наявність заборон відчуження.

Це основні речі, без яких не відбувається безпечна купівля комерції на вторинному ринку.

ПРО СЕМІНАР

Наш семінар буде цікавий власникам та представникам компаній, які планують придбати офісне приміщення або ж орендувати. Також отримати для себе потрібну інформацію зможуть ті підприємці, які хочуть придбати комерцію для облаштування  складів, виробничих комплексів. Тренінг варто відвідати і тим, хто планує інвестувати в нерухомість на первинному ринку.

Потрібно перевірити «історію» комерційного приміщення: останні відчуження, незаконні реконструкції.

Відвідини нашого тренінгу дозволять учасникам заходу уникнути ризикових операцій з нерухомістю в майбутньому, стати обізнаними в основних аспектах купівлі та оренди комерційних приміщень, врахувати обговорені під час тренінгу аспекти при укладенні договорів оренди для своїх компаній. Також учасники отримають ключову інформацію про шляхи перевірки власника приміщень чи забудовника, які зможуть реалізувати самостійно.

Більше про захід та умови участі читайте за посиланням.

Тетяна Кордіяка, старший юрист Адвокатського об’єднання «Бачинський, Коломієць та партнери» .

 

 

Тарас Бачинський, засновник Юридичної компанії «LEGALAID», керуючий партнер Адвокатського об’єднання «БК ПАРТНЕРС». Засновник агенції нерухомості «MAX ESTATE».

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь

No apps configured. Please contact your administrator.

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *