,

Олена Баришнікова: «Якщо ваше бізнес-планування гнучке – воно допоможе тримати рівновагу в неспокійні періоди»

Бізнес-планування є однією з найважливіших складових системи фінансового планування на підприємствах, які функціонують в умовах конкурентного середовища. Таке планування не тільки забезпечує внутрішні потреби підприємства в обґрунтованих кількісних оцінках майбутніх капіталовкладень, а й сприяє залученню надійних інвесторів для їх фінансування. Як підготувати такий документ? Які пункти найважливіші знає Олена Баришнікова, експерт триденного модуля в рамках програми МВА Master of Business Administration.

Бізнес-планування

Бізнес-планування допомагає цікаво і привабливо розказати про свою ідею потенційному інвестору. І для початку своєї справи, і для будь-якого нового проекту. Бізнес така дивна річ, що ти кожен день починаєш його спочатку.

Резюме – воно пишеться в кінці, але повинно бути першим, на що зверне увагу інвестор.

Краще, щоб підприємець готував бізнес-план  сам. Але можна і з допомогою фахівців. Якщо у нього не вистачає часу чи певних знань, щоб щось написати, прорахувати – можна найняти людей.  Але якщо підприємець душу туди не вклав, то план не втілиться в життя. Навіть хай прийде суперконсультант, напише все чудово, але підприємець повинен любити цей бізнес-план.

Структура

Перше питання, яке потрібно поставити при підготовці бізнес-плану – для кого ти його робиш. Якщо для себе, то там трошки простіше. Важче, якщо ти його готуєш для потенційного інвестора чи кредитора в банку, чи грантодавця.

Бізнес-планування має містити низку розділів. Перший – «Хто хоче виконувати проект». Це опис та фінансово-економічний аналіз компанії. Якщо це стартап, то дуже важливо: люди, які цим будуть займатися, компетенції та сильні риси команди.

Розділ «Що буде» – опис проекту, що має на меті цей проект. Тут же вказуємо оцінку: скільки потрібно ресурсів. Скільки часу пройде від початку фінансування до початку вже функціонування нової бізнес-моделі.

Якщо підприємець душу не вклав, то план не втілиться в життя.

«Аналіз ринку, продукту». Це обов’язково. Це аналіз цільового ринку, конкурентів. У цьому розділі має бути обґрунтування прогнозів обсягів продажу. Це дуже важливий і складний для написання розділ.

Коли ви розумієте скільки зможете продати, тоді йде «Економічна частина». Тобто розглядається собівартість, витрати, які виникають. І прогноз грошового потоку.

І найголовніше. Резюме – воно пишеться в кінці, але повинно бути першим, на що зверне увагу інвестор.  Тут коротко, привабливо, зрозуміло пишете про переваги саме цього проекту. Ви не можете навчитися одразу писати резюме. Треба весь цей бізнес-план, як то кажуть, відчути до останньої коми.

Фінансова стабільність

Якщо у вас бізнес-планування гнучке –  воно допомагає тримати рівновагу в неспокійні періоди. Поки ви писали бізнес-план, ви зрозуміли як працює ваш бізнес. Якщо ви передбачили 80% можливих змінних, то ви вже уявляєте як ви себе будете вести. Це найголовніше в бізнес-плані. Гнучкість у турбулентному світі відіграє головну роль. Це як займатись серфінгом. Там втримують рівновагу, і в бізнесі можна втримати рівновагу. Зупинити хвилю не можна. Рівновагу втримати треба, інакше ти загинеш.

Триденний модуль

Це буде цікаво для всіх, хто займається бізнесом: приватні підприємці, менеджмент середньої ланки і вищий менеджмент. Це універсальний модуль.

Бізнес-планування використовує моделі та інструменти, які можна застосовувати на різних рівнях управління бізнесом. І навіть якщо це для зовнішнього користування, наприклад, якщо комусь треба залучити інвестиції чи для внутрішнього, коли розглядаються окремі проекти і їхня економічна доцільність.

Загальна ідея заходу – там буде і стратегічний підхід, і аналіз ринку, і як створювати команди, і як презентувати бізнес-план, і фінансова частина бізнес-плану.

Гнучкість у турбулентному світі відіграє головну роль. Це як займатись серфінгом. Там втримують рівновагу, і в бізнесі можна втримати рівновагу. Зупинити хвилю не можна.

Учасники дізнаються для чого потрібен бізнес-план, стратегічні питання бізнес-плану. На модулі учасники навчаться розробляти середньотермінової стратегії(SWOT-аналіз, вибір пріоритетів,опис проекту). Також розповімо про те, як визначати маркетингову складову та прогнози обсягів продажу(цінність, унікальність продукту). Учасники модуля навчаться оцінювати економічну доцільність проекту.

Більше про модуль та умови участі читайте за посиланням.

Олена Баришнікова, МВА, АССА, IFA/IPA, к.е.н., директор ТОВ «БОА», викладач Единбурзької бізнес-школи, викладач Києво-Могилянської бізнес школи (kmbs), Київської Школи Економіки.

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь


Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *