, ,

Про рішення і рішучість

На facebook-сторінці підприємця туристичної агенції «Поїхали з нами» Сергія Задорожного є оригінальне гасло. Розпочинається воно такими словами: «Бізнес – це втілення мрії». Але спочатку треба мати саму мрію. Як виявляється, далеко не обов’язково, щоб вона була одразу чітко сформульована…

ПОШУКИ

Сергій увійшов у доросле життя легко і впевнено. Диплом про вищу освіту з університету банківської справи і перше робоче місце у банку обіцяли спокійну розміреність життя з гарантією поступового сходження сходинками службової кар’єри. Але за якимсь незбагненним парадоксом саме цей спокій і не давав спокою! Життя повинно кипіти. Спробував свої сили у двох страхових компаніях. Працював успішно. Але далі не знаходив відповіді на запитання: «А чи моє це?»

Бізнес – це втілення мрії. Ненавиджу тих, для кого це просто гроші

Властиво, хотілося чогось саме свого. А що може бути більш своїм, ніж приватний бізнес? От тільки чим саме зайнятися, залишалося невирішеною проблемою. Аж доки 2011 року близький друг Назар Федорців промовив слово «туризм».

ПАРТНЕРСТВО

Спілкуючись далі з Сергієм Задорожним, зрозумівши його налаштованість на дію, авторові цих рядків не важко було прийти до висновку, що те слово могло бути й іншим. Наприклад – «вітряк». І тоді Сергій став би успішним бізнесменом у добуванні силою вітру екологічно чистої електроенергії. Тобто це не був той випадок, коли мрію довго формулюють, як мовиться, виношують. Просто – імпульс. І його подав друг, якому довіряєш.

Це не той випадок, коли мрію довго формують, виношують. Просто – імпульс

Вони й далі партнери. Всупереч популярному твердженню, що спільно здобуті гроші неодмінно стають причиною для сварки. Для чого сваритися? Адже можна органічно доповнювати один одного. Назар запропонував перспективний напрям, а далі друзі почали спільно генерувати ідеї й спільно їх втілювати.

Принагідно спробуємо зруйнувати ще один стереотип – про необхідність значного стартового ресурсу, неповторної новизни справи, ретельно пропрацьованого бізнес-плану… Усього цього може й не бути. У світі бізнесу вже так багато чого придумали. У тому числі є термін «франшиза». Нею й скористалися, домовившись про співпрацю з київською компанією «Поїхали з нами».

ДОСВІД

Само по собі й виникло запитання: «Сергію, а якби випало вдруге розпочинати, то що б врахували з першого досвіду?»

Співрозмовник над відповіддю довго не замислювався:

– Якби ще раз, то діяв би так само. Тільки сміливіше, рішучіше. Можливо, щось було б не так, траплялися би помилки. Але треба приймати рішення без зайвих вагань. Адже фактично неприйняття рішення – це теж рішення! І, як правило, далеко не найкраще.

КЛІЄНТООРІЄНТОВАНІСТЬ

Мабуть, це одна з основних рис характеру Сергія Задорожного – ламати стереотипи. Виявляється, клієнт не завжди правий. Просто не обов’язково отак прямо про це говорити. Краще спробувати розповісти йому, чого ж він хоче.

У туристичному бізнесі займатися цим доводиться доволі часто. Люди декларують свої наміри у загальних рисах. А тут не магазин, де можна дати помацати зразки товарів чи навіть дозволити щось скуштувати на смак.

Клієнт не завжди правий. Але не обов’язково про це прямо говорити

Львівська компанія «Поїхали з нами» відправляє туристів на три континенти – у Європу, Азію й Африку. Ось така різноманітність. А люди часто приходять під враженнями друзів чи знайомих «які самі там не були, але знають».

ПЕРЕШКОДИ

Основною з них Сергій вважає неврегульованість ринку. Окрім того, він перенасичений. Туристичних агенцій дуже багато, а чітких правил, які б регламентували їх роботу, нема! Специфіка орієнтованого на закордон туристичного бізнесу опирається на посередницьку діяльність. Зрозуміло, що ніхто не володіє у нас готелями на чужоземних узбережжях. Потрібно підібрати для клієнта оптимальний варіант з величезного розмаїття. І зробити це так, щоб він був задоволений. Тоді прийде ще раз і може навіть привести друзів. Плата за ці послуги і є прибутком турфірми.

В Україні перенасичений туристичний ринок. Агенцій багато, а чітких правил регламентування їхньої роботи – відсутній

Аж раптом з’являється новачок, якого спокусила зовнішня простота. Він реєструється як приватний підприємець, за 5 хвилин відкриває сторінку у мережі Facebook і не треба фірмового сайту, працює вдома, а тому не платить за оренду офісу. Усі місця, куди можна відправляти туристів, є в Інтернеті. Залишається знайти клієнта і заманити його непомірно низькою ціною.

Такий демпінг псує життя респектабельним фірмам. Бо усе частіше доводиться чути: «А моя сусідка щойно повернулася звідти, але заплатила на 200 гривень дешевше!» Може й більше, як на 200. Часом взагалі трапляються незбагненні речі, коли хочеться зателефонувати і запитати: «Ви що там, доплачуєте за клієнта, чи що?».

Такі підприємці недовговічні. Швидко потрапляють у збитки, ентузіазм вичерпується, і вони покидають ринок. На їхнє місце приходять такі самі. От демпінг і триває.

Це фактично те єдине, де хотілося б звернутися до закордонного досвіду. Там ринок врегульований чіткими правилами. А все інше – таке ж , як і у нас.

БЕЗВІЗ

Для престижу країни візова лібералізація дуже важлива. Турфірмам стане трішки легше, бо відпаде робота з паперами. Але туристичного буму чекати не доводиться. Справа не у візах, а у наявності грошей, які можна виділити з особистого чи сімейного бюджету на недешеву поїздку.

От цікаво, чи багато наших читачів були на знаменитому Сорочинському ярмарку? Або у ще більш знаменитій «Софіївці» в Умані? А каньйон і фортецю у Кам’янці-Подільському усі бачили? Туди візи не потрібні!

ПЕРСОНАЛ

Колектив невеликий. Усього десяток людей. Команда дружна, плинності кадрів нема. А вакансії заповнюють особливим, своїм фірмовим методом. Претендентів випробовують навчанням. Проводять такі своєрідні підготовчі курси. За їх підсумками й роблять висновок про придатність.

І самі власники бізнесу теж вчаться. Треба постійно нарощувати багаж знань, щоб впевнено і рішуче приймати правильні рішення!

Джерело: «Ділове слово» №36
Автор: Роман Боруцький

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь

No apps configured. Please contact your administrator.

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *