, ,

РОЗРОБЛЯЄМО СТРАТЕГІЮ БІЗНЕСУ. КРОК 3. КОНЦЕПЦІЯ

З візією та аналізом зовнішнього середовища розібралися. Час – визначатися з концепцією бізнесу – одним із найважливіших етапів стратегічного менеджменту, від якого залежать більшість ваших наступних кроків. Що ж таке бізнес-концепція та  з чого починати її розробку? Спробуймо розібратися.

Час читання статті: до 10 хв. (+відео)

ЩО ЦЕ ТАКЕ?

Концепція – це концептуальний опис ключової бізнес-ідеї. Простішими словами, це мета проекту та його план. Саме вона є визначальним фактором у формуванні корпоративної культури і разом з візією служить базою для розробки цілей, формування структури та розподілу ресурсів.

Бізнес-концепція повинна відповідати на два питання:
• як ми організовуємо бізнес?
• якою діяльністю займаємося?

concept-of-fast-internet-with-mouse-like-a-car

Бізнес-концепція дає визначення діяльності компанії.

ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНА КОНЦЕПЦІЯ?

Бізнес-концепція – визначальний елемент у формуванні корпоративної культури.
Бізнес-концепція служить базою для розробки цілей, формування структури, розподілу ресурсів.
Бізнес-концепція надає змісту щоденній роботі кожного працівника.

colleagues_1

Наявність бізнес-концепції об’єднує дії персоналу в обраному порядку.

КОМУ ПОТРІБНА КОНЦЕПЦІЯ?

Акціонерам, які повинні розуміти ключову ідею свого бізнесу.
Топ-менеджерам, які можуть і повинні коректувати стратегію розвитку бізнесу в умовах ринкових змін.
Керівникам підрозділів, яким важливо організовувати діяльність своїх відділів на основі бізнес-концепції.
Менеджери, які мають бачити і розуміти, що компанія діє продумано, за планом.

«Стратегію компанії обов’язково доноситидо працівників. А перед тим – долучати їх до її розробки. Якщо співробітник компанії бере участь у плануванні стратегії, він буде більше зацікавленим у досягненні цілей цієї стратегії. Люди не хочуть просто приходити на роботу з 9:00 до 18:00, щось робити та отримувати зарплатню. Їм важливо бути причетними до принципових процесів і подій, бути націленими і прагнути певних досягнень», – Тимур Сарбаєв.

З ЧОГО МАЄ СКЛАДАТИСЯ КОНЦЕПЦІЯ?

Обов’язкові складові будь-якої концепції – це:
• визначення ключових споживачів;
• визначення ключових продуктів;
• визначення ключових компетенцій/продуктів;
• визначення ключових цінностей.

У свою чергу, вищеперечислені складові розгалужується ще на кілька підпунктів, які повинен дослідити бізнесмен-початківець: витрати, ресурси, канали збуту, доходи, ключові види діяльності, ключові партнери, взаємовідносини з клієнтами та ціннісна пропозиція. Тобто, концепцію бізнесу можна умовно поділити на дві основні складові. Це – рентабельність та співставлення принципу «попит-пропозиція» із власною ідеєю.


Саймон Сінек про найважливіші питання бізнесу

Як у свій час сказав основоположник економічної теорії Адам Сміт: «Важко змусити людину зрозуміти що-небудь, якщо його заробіток забезпечується нерозумінням цього». Тобто, перед започаткуванням бізнесу, в першу чергу, необхідно бачити його перспективу, склавши покроковий план та проаналізувавши його ефективність. Якщо цього не зробити – тільки щасливий випадок допоможе реалізувати ідею в прибуток. «Нерозуміння» за А. Смітом – це саме відсутність концепції. І якщо нехтувати важливістю цього насправді визначального елементу у функціонуванні бізнесу, то й рано чи пізно сам бізнес-проект вичерпає себе.

%d0%b2%d0%b0%d0%b6%d0%ba%d0%be-%d0%b7%d0%bc%d1%83%d1%81%d0%b8%d1%82%d0%b8-%d0%bb%d1%8e%d0%b4%d0%b8%d0%bd%d1%83-%d0%b7%d1%80%d0%be%d0%b7%d1%83%d0%bc%d1%96%d1%82%d0%b8-%d1%89%d0%be-%d0%bd%d0%b5

Автор: Анна-Марія Штіль
Більше про стратегію бізнесу читайте у випуску №15 «Ділового слова»

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь


Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *