,

СИЛА КАРПАТ, ПРО ЯКУ ВИ Й НЕ ЗДОГАДУВАЛИСЯ

Популяризація здорового способу життя та бажання нових емоцій – те, що спонукає українців все активніше відвідувати Карпати. Як з цього зробити бізнес та які приємні й не дуже нюанси чекатимуть на цьому шляху – читайте у нашій традиційній рубриці «Відвідини бізнесу». Сьогодні в гостях Андрій Харатин, власник компаній «Корпоративка» та «Карпатський тур», розповідатиме про деталі корпоративного відпочинку.

ІСТОРІЯ

Моїм хобі завжди були походи. Я ходив в гори в школі, потім через любов до них вступив на географічний факультет, де навіть писав дипломну роботу на тему Українських Карпат. Ходив сам, водив друзів, пізніше – друзів друзів. Згодом зрозумів, що варто перетворити улюблену справу у спосіб заробітку та створив «Карпатський тур». Далі побачив активні запити на організацію корпоративних походів. Створив «Корпоративку», які вже йде другий рік. Цього сезону плануємо розвиватися цілеспрямовано та дуже активно.

ДОВІДКА:

«Корпоративка» – це допомога в організації корпоративного відпочинку в Карпатах: від моменту зустрічі клієнтів на вокзалі до проведення всіх атракцій, забезпечення житлом, трансфером, до відправлення туристів додому. Такий формат відпочинку потребує правильної організації часу, врахування вподобань та побажань колективу, що без досвіду досить складно. Відповідно, керівники звертаються до компаній, які можуть все організувати з мінімальними ризиками. «Корпоративка» – одна з таких.

РИНОК

Ніша корпоративного відпочинку загалом – досить насичена. Втім, якщо йдеться саме про Карпати – ринок практичного вільний. Там дуже багато нюансів. Це ж не просто найняти зал, замовити кухню, покликав ведучого – і все, всім весело. Слід подбати про житло, атракції, які би всіх задовольнили, вчасний трансфер, смачну кухню. А якщо взяти до уваги той факт, що садиб та готелів в Карпатах – безліч, обрати серед них достойну без досвіду буде складно. Те саме й з активним відпочинком. Окрім того, дуже важливо вкладатися в графік, бо можна втратити не тільки позитивні емоції, а й кошти, виділені на корпоратив.

Я ні на кого не рівняюся. Маю своє бачення організації бізнесу та цінності, яку би мав приносити клієнтам. Це – не просто організувати людей та запропонувати їм якусь стандартну пакетну пропозицію, а зробити так, щоб стосунки з клієнтом перетворилися в дружні, і він бачив у нас партнера.

КЛІЄНТИ

В основному ми працюємо з малим та середнім бізнесом. Клієнти замовляють наші послуги на дні народження компанії, професійні свята, інколи з метою тім-білдінгу.

Ми у свою чергу допомагаємо клієнтові обрати саме той тур, який йому до вподоби.

Якщо аналізувати всіх попередніх клієнтів, 90% роблять повторні замовлення. Гадаємо, це дуже хороший показник.

Плануємо систему лояльності, яку наразі не розголошуємо. Можу сказати тільки те, що співпраця з клієнтом не завершуватиметься на приїзді додому, що, гадаємо, підвищить ефективність відпочинку.

ОРГАНІЗАЦІЯ БІЗНЕСУ

Ми починаємо тільки другий сезон, тож я наразі починаю аналізувати ринок.

Одні клієнти чітко знають, чого хочуть, іншим потрібно просто кудись вивезти колектив. У всіх випадках слід визначити мету поїздки, наповнення, середній вік колективу, уподобання. Для цього розробили спеціальну анкету, яку надсилаємо працівникам. Після заповнення робимо статистичну вибірку. Часто буває так, що власник хоче щось одне, а працівникам важливо зовсім інше.

Ті компанії, які пропонують відпочинок у Карпатах, мають кілька пакетних пропозицій зі стандартними послугами і місцями локації. Обирати переважно немає з чого. Зважаючи на те, що клієнти стали вибагливішими, їм потрібно пропонувати щось нове. Гадаємо, у цьому наша унікальність – постійно шукаємо щось нове, відриваємо нові місця. Працюємо з кожним індивідуально, щоб результат перевершив очікування.

У стандартній програмі корпоративного відпочинку: трансфер, підйом на якусь із вершин, вечеря, забави, екскурсійна програма тощо. Більш активні замовляють рафтинг, поїздки на квадроциклах, кінні прогулянки… Все залежить від бажання та бюджету.

Корпоративи переважно тривають 2 дні. Найменші групи, які ми возили в групи – 5 людей, найбільші – 35.

Яка вартість? Наприклад, минулого року туристам зі Львова відпочинок на Гуцульщині обходився у 1 000 грн для особи за два дні. Тобто корпоратив для колективу з 20-25 людей вартував 25 000 грн. Звісно, цього року ціни зросли, враховуючи вартість комунальних послуг та паливо-мастильних матеріалів.

Сезон у Карпатах починається з травневих свят. Корпоративні відпочинки – ближче до червня, коли стає тепліше. Триває сезон до кінця літа у випадку малого бізнесу. Середній і великий бізнеси часто проводять корпоративи у вересні-жовтні. Тоді в Карпатах менше туристів і більше можливостей поселити велику кількість людей.

У другій половині року є можливість корпоративного відпочинку на різдвяні свята.

СТРАТЕГІЯ

Плануємо розробити ще цікавіші програми. Знову ж таки, шукатимемо нові місця, нестандартні способи відпочинку.

Цього сезону плануємо охопити весь західний регіон. Звісно, маємо амбіції розвиватися на всю Україну. Місце відпочинку буде незмінне – Українські Карпати.

Нещодавно вели перемовини з київськими компаніями, які займаються організацією різноманітних івентів. Таким теж цікаві підрядники, які знають про Карпати трохи більше, ніж інші. Можливо, спробуємо з ними співпрацю.

УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ

В основному працюю я. Маю колегу, який займає посаду менеджера з продажів. Він спілкується з клієнтами. Працюємо окремо з фахівцями з рафтингу, кінного спорту тощо. Важливо, щоб ці люди були професіоналами та мали певні посвідчення та сертифікацію.

Планую розширювати колектив, але по мірі потреби. У першу чергу, буде потреба в «пілотах», як їх називають в Європі. Потрібні люди, які зможуть все чітко контролювати, щоб все йшло відповідно до таймінгу. Щоб, як кажуть, «страва була гарячою, а вода крижаною».

У більш стратегічних планах – по одному менеджеру в кожному обласному центрі для більш ефективної комунікації з клієнтами.

ГІД КАРПАТАМИ

Багато-хто чув про лікувальні чани. Часто вони спрацьовують магнітом для туристів, тому й багато хто розміщує їх у своїх садибах. Ми були в багатьох, але рекомендуємо – в селі Лумшори Закарпатської області. Там вода дійсно лікувальна. Як бонус для туристів – неперевершені пейзажі. Там є можливість покататися на конях і вийти на вершину.

Якщо говоримо про Гуцульщину, всі знають про рафтинг на Чорному Черемоші. Але я рекомендую поїхати трохи далі – у село Дземброню. Там можна піднятися на гору «Піп Іван», про яку всі багато чули, але мало хто підіймався на вершину. На мою думку, там шлях набагато цікавіший, ніж на Говерлу.

Обов’язково рекомендую відвідати Горгани. Особливо село Осмолода. Туди складно добратися, але воно того варте.

Моє улюблене місце – гора Довбушанка (Надвірнянський район). Це заповідник з надзвичайними панорамами.

ІНФРАСТРУКТУРА

У 2002 році, коли я починав походи в Карпати, ми з друзями випадково спустилися в те місце, де сьогодні Буковель. Там застали місиво з болота та один будиночок. З того моменту, коли курорт і зелений туризм по всій Україні почали активно розвиватися, люди почали вкладати гроші в інфраструктуру. Активно почали будувати будинки, придумувати нові атракції. Втім, багато хто не розумів, що достатній рівень умов відпочинку не завершується на будівництві будинку. Його потрібно постійно підтримувати. Часто трапляться дрібниці, які неприємні для клієнта: дверні ручки відлітають, крани течуть, двері скриплять… Я постійно роблю зауваження господарям. Дехто прислухається, дехто – ні. Звісно, продовжуємо співпрацю тільки з тими, хто розуміє, що кожна дрібна деталь – дуже важлива для туристичного бізнесу.

ІДЕАЛЬНИЙ КОРПОРАТИВ

Основна помилка тих, хто береться за організацію корпоративів – впевненість у тому, що це легко. Я вже згадував про безліч нюансів – трансфер, вчасна організація колег, підрядників… Це без досвіду мало кому під силу. Друга проблема – поселення. У літній період, терміново, поселити колектив з 25 людей та більше є складно,  адже більшість садиб орієнтована на 12-15. Третя проблема – самі атракції. У кожного району Карпат свої особливості та свої варіанти розваг – це теж слід враховувати.

Основна проблема – таймінг. Потрібно скомпонувати все так, щоб було достатньо часу на доїзд, на поселення, розваги… Потрібний буферний запас часу, щоб не перетворити корпоратив у суцільну біганину.

МІСІЯ ВЛАСНИКА

У мене кілька місій. Перша – популяризація активного відпочинку в Карпатах. Чим більше людей туди їздитиме, тим активніше там розвиватиметься малий бізнес.

Друга місія – здружувати колективи клієнтів. Щоб колектив працював як швейцарський годинник, ніхто ні на кого не ображався, і всі всім допомагали. Саме тому варто вдатися до активного відпочинку. Таке неформальне спілкування допомагає залагодити всі образи.

Автор: Ірина Таран
Джерело: «Ділове слово» №28

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Залишити відповідь


Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *